Η Ευρώπη είναι ένας μεγάλος εισαγωγέας φυτικών λαδιών από όλο τον κόσμο και μία σημαντική πύλη στα παγκόσμια δίκτυα διανομής. Παρόλα αυτά δεν είναι πάντα εύκολο να αναγνωρίσεις και έρθεις σε επαφή με τον κατάλληλο αγοραστή για το προϊόν σου. Εδώ δίνονται μερικές ιδέες βοηθείας πάνω σε αυτή την διαδικασία.
1. Μάθε την αγορά που στοχεύεις
Η Ευρώπη είναι ένας κύριος εισαγωγέας φυτικών λαδιών από όλο τον κόσμο. Είναι μία σημαντική πύλη εισόδου στα παγκόσμια δίκτυα διανομής αλλά μπορεί να είναι δύσκολη στην πρόσβαση. Καθώς αρχίζεις να ψάχνεις για Ευρωπαίους αγοραστές πρέπει να γνωρίζεις την δομή της στοχευόμενης αγοράς. Ρώτησε τον εαυτό σου: 1. ποιές αγορές και κανάλια προσφέρουν τις καλύτερες ευκαιρίες για το προϊόν σου, 2. σε τι είναι χρήσιμο το προϊόν σου, είναι χρήσιμο ως συστατικό για πρόσθετη επεξεργασία ή ως λάδι τελικής κατανάλωσης, 3. ποιοι είναι οι κύριοι εισαγωγείς του προϊόντος και ποιες οι αγοραστικές τους απαιτήσεις, 4. ποια είναι η ζήτηση του προϊόντος σε κάθε χώρα. Χρειάζεται επίσης να εκτιμήσεις τον ανταγωνισμό και αναγνωρίσεις τα ανταγωνιστικά σου πλεονεκτήματα. Όλα αυτά τα θέματα θα σου δώσουν μια καλή λειτουργική γνώση της στοχευόμενης αγοράς και θα σε βοηθήσουν να βρεις τους κατάλληλους αγοραστές. Όταν πρόκειται για κανάλια πωλήσεων, θα πρέπει να ελέγξεις ποιο είναι το καταλληλότερο για εσένα: απευθείας πώληση στον τελικό χρήστη, διαμέσου εισαγωγέων ή εμπόρων, ή διαμέσου μεσαζόντων και μεσιτών.
2. Διερεύνησε σχετικές ιστοσελίδες (ομοσπονδιών, ενώσεων)
Η Ευρώπη διαθέτει μία ομοσπονδία αφοσιωμένη στην αγορά των φυτικών ελαίων. Εθνικές ενώσεις σποροτριβέων και επεξεργαστών λαδιού από 17 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μέλη της ομοσπονδίας. Στην ιστοσελίδα της ομοσπονδίας θα βρεις μέλη διαφορετικών επιπέδων της Ευρωπαϊκής αγοράς, περιλαμβανομένων των εμπόρων, των τριβέων, των ραφιναριστών και κατασκευαστών. Η ομοσπονδία δημοσιεύει μία λίστα με τα μέλη της στον ιστότοπό της. Αυτό είναι ένα καλό μέρος να κοιτάξεις για μελλοντικούς πελάτες. Άλλες εθνικές και τομεακές ενώσεις σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες δημοσιεύουν επίσης σε ιστοσελίδες λίστες με τα μέλη τους. Η αντίστοιχη τομεακή ένωση της Γερμανίας απαριθμεί 20 μέλη εταιρείες. Σε αυτές περιλαμβάνονται ελαιοτριβείς και εταιρείες που εμπλέκονται στην αγορά και μεταφορά φυτικών ελαίων. Θα πρέπει να κοιτάξεις για τομεακές ενώσεις στις χώρες που έχουν την μεγαλύτερη ζήτηση για τα προϊόντα σου. Επίσης, είναι ζωτικής σημασίας να παρακολουθείς σχετικές εμπορικές δημοσιεύσεις στον τομέα των φυτικών ελαίων.
3. Λάβε μέρος σε εμπορικές εκθέσεις
Η συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις είναι ένας καλός τρόπος να συναντήσεις μελλοντικούς αγοραστές ή και να αντλήσεις αγοραστικές πληροφορίες. Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι αγοραστές πηγαίνουν σε τέτοιες εκθέσεις. Πηγαίνουν εκεί ψάχνοντας για μελλοντικούς εμπορικούς συνεργάτες όπως κι εσύ. Το κόστος εκθεσιακής συμμετοχής μπορεί να είναι υψηλό. Αν δεν έχεις το ποσό ή δεν αισθάνεσαι προετοιμασμένος τότε μπορείς να παραβρεθείς ως επισκέπτης. Η επίσκεψη μιας μεγάλης εμπορικής έκθεσης στην Ευρώπη είναι μία καλή ευκαιρία να μάθεις λεπτομέρειες για την σχετική αγορά. Είναι ένα καλό μέρος για να διεξάγεις αγοραστική έρευνα.
4. Επικοινώνησε με οργανισμούς προώθησης εμπορίου
Πολλές Ευρωπαϊκές χώρες διαθέτουν κυβερνητικούς οργανισμούς που προωθούν τις εισαγωγές από κάποιες αναπτυσσόμενες χώρες. Γενικά εργάζονται με μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μπορούν να σε βοηθήσουν να εξάγεις τα προϊόντα σου στην Ευρώπη. Βρες έναν οργανισμό που εστιάζει στην χώρα σου και στα προϊόντα σου. Μπορείς επίσης να αιτηθείς συμμετοχής σε προγράμματα συνεργασίας που οργανώνουν αυτοί οι οργανισμοί. Εξέτασε επίσης την περίπτωση του να έρθεις σε επαφή με πρεσβείες στην χώρα σου, στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή σε τοπικά Ευρωπαϊκά εμπορικά επιμελητήρια.
5. Λάβε μέρος σε εμπορικές αποστολές
Λάβε μέρος σε εμπορικές αποστολές και προγράμματα συνεργασίας. Αυτά μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος να γνωρίσεις τη νέα αγορά και να αναπτύξεις επαφές με μελλοντικούς πελάτες. Κάνοντας τέτοιες επισκέψεις μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να επεκτείνεις το δίκτυό σου. Όταν σκέφτεσαι να πάρεις μέρος σε μια ξένη αποστολή πρέπει να εξετάσεις αν τα φυτικά λάδια είναι μία από τις περιπτώσεις ενδιαφέροντος. Διαφορετικά, ίσως να είναι χάσιμο χρόνου.
6. Κάνε χρήση εμπορικών ιστότοπων
Οι Ευρωπαίοι αγοραστές προτιμούν την απευθείας επαφή με τους προμηθευτές. Τους αρέσει επίσης να συντάσσουν μια αναλυτική εκτίμηση μελλοντικών προμηθευτών πριν να συνάψουν συμφωνίες. Παρόλα αυτά, κάποιες εμπορικές ιστοσελίδες μπορεί να σου δώσουν πρόσβαση σε λιγότερο παραδοσιακές αγορές ή να σου επιτρέψουν την προώθηση ειδικών προϊόντων. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο αν δεν έχεις τα ποσά που απαιτούνται για μάρκετινγκ. Κάνε εγγραφή και δημοσίευσε τα εταιρικά σου στοιχεία και τα προϊόντα σου. Για πολλές εμπορικές ιστοσελίδες, αυτό γίνεται δωρεάν. Σιγούρεψε ότι εξετάζεις την ανταπόκριση που λαμβάνεις από αυτές τις εμπορικές ιστοσελίδες. Μερικές επαφές μπορεί να έχουν αξία για την επιχείρησή σου. Άλλες ίσως είναι μικρότερου ενδιαφέροντος ή ακόμα και αναξιόπιστες. Βάσεις δεδομένων με ευκαιρίες είναι μία άλλη πηγή ανεύρεσης τομεακών παικτών και επίτευξης εμπορικών συμφωνιών.
7. Χρησιμοποίησε μεθόδους άμεσου μάρκετινγκ
Η αποστολή ιμέϊλ απευθείας στους μελλοντικούς αγοραστές είναι ένας καλός τρόπος να παρουσιάσεις την επιχείρησή σου για νέες ευκαιρίες. Διασφάλισε ότι προσαρμόζεις το μήνυμα σου στις ιδιαίτερες απαιτήσεις κάθε εταιρείας και στις επιχειρηματικές της λειτουργίες. Σιγουρέψου ότι επεξηγείς τα παρακάτω θέματα και ότι θα επανέλθεις με ένα τηλεφώνημα: 1. ποιος είσαι, 2. γιατί έρχεσαι σε επαφή με τον αγοραστή, 3. τι πουλάς, 4. ποιες είναι οι προδιαγραφές του προϊόντος, 5. ποιες είναι οι εφαρμογές του, 6. πως διαχειρίζεσαι τα θέματα ποιότητας, 7. τι ποσότητες προσφέρεις, 8. πως θα παραδώσεις το προϊόν σου, 9. γιατί πρέπει να αγοράσουν από εσένα (με άλλα λόγια ποια είναι τα μοναδικά σου πλεονεκτήματα πώλησης)
8. Κατανόησε τους μελλοντικούς σου πελάτες
Πριν έρθεις σε επαφή με τους μελλοντικούς πελάτες, χρειάζεται να προετοιμαστείς κατάλληλα. Είναι σημαντικό για εσένα να κατανοήσεις κάθε ξεχωριστό αγοραστή και ποιες είναι οι απαιτήσεις του. Οι αγοραστές στον τομέα των φυτικών ελαίων λαμβάνουν καθημερινά τηλέφωνα και ιμέϊλ από ενδιαφερόμενους προμηθευτές. Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται να τους πείσεις για τα προϊόντα σου πάνω από όλους τους άλλους. Μπορεί να είναι δύσκολο. Επισκέψου την ιστοσελίδα της εταιρείας που θέλεις να έρθεις σε επαφή. Πάρε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες: 1. σε ποιον τομέα λειτουργεί ο αγοραστής (εμφιάλωση, τρόφιμα, επεξεργασία, χονδρικό εμπόριο κλπ), 2. ποιες είναι οι απαιτήσεις του σε ποιότητα, πιστοποιήσεις κλπ. Ψάξε για την εταιρεία στο διαδίκτυο και δες αν μπορείς να μάθεις περισσότερα σχετικά με τις ειδικές τους ανάγκες ή με ποιον δουλεύουν ήδη. Για πιο γενική πληροφόρηση, δοκίμασε να ψάξεις για Ευρωπαίους αγοραστές και το τι αναμένουν. Μείνε ενήμερος με τα νέα του τομέα και το πως γίνονται οι δουλειές στην Ευρώπη. Με καλή προετοιμασία θα βοηθηθείς στην επαφή σου με Ευρωπαίους αγοραστές και στην εδραίωση μακροχρόνιων επιχειρηματικών συνεργασιών με αυτούς.
Αναφορές σε ιστοσελίδες με πολύ σημαντικές και αξιόλογες πληροφορίες εξαγωγών φυτικών λαδιών: (είναι διαθέσιμες μόνο στους εγγεγραμμένους πελάτες μας)
.
Διάβασε επίσης:
Η Kemioteko Engineering δημιουργήθηκε ως απόσταγμα εμπειριών 14 ετών στην αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία δημόσιων τεχνικών έργων και 8 ετών στο ελεύθερο επάγγελμα του μελετητή μηχανικού με εξειδίκευση στην αδειοδότηση και λειτουργία επιχειρήσεων. Αποστολή της Kemioteko Engineering - Χατζηλιόντος Ι. Χριστόδουλος είναι η δημιουργία πελατών, οπαδών της, βαθειά ικανοποιημένων, που θέλουν να κάνουν διαχρονικά τα σωστά πράγματα με τους κατάλληλους συνεργάτες.
Μητρώο Αξιολογητών ΓΓΕΤ- No 14856/95711/08-06-17