Μέρος 2: Η καθημερινή λειτουργία ενός τουριστικού καταλύματος (ξενοδοχείου ή ενοικιαζόμενων) διαχειρίζεται με βάση κάποιον τρόπο οργάνωσης, που έχει θεσπίσει ο επιχειρηματίας, στα νόμιμα πλαίσια. Όταν η οργάνωση συνοδεύεται από τεκμηρίωση, δηλαδή χρήση εντύπων, τότε λέμε ότι η λειτουργία του καταλύματος βασίζεται σε ένα απλό σύστημα διαχείρισης. Όταν επιπλέον η τεκμηρίωση βοηθά στην πλήρη αντίστροφη ιχνηλάτηση των γενόμενων ημερήσιων εργασιών, τότε λέμε ότι η λειτουργία του καταλύματος βασίζεται σε ένα σύστημα διαχείρισης ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών. Για παράδειγμα, πρέπει να μπορούμε να λαμβάνουμε σωστές απαντήσεις σε ερωτήματα όλο και μεγαλύτερου βάθους, όπως π.χ. ποιος κάλυψε την βάρδια στην ρεσεψιόν χτες από τις 08:00 έως 16:00, κατά την διάρκεια αυτής της βάρδιας, ποιοι νέοι πελάτες αφίχθησαν, ποιοι πελάτες αναχώρησαν, ποιες ακυρώσεις έγιναν, ποιες καθαρίστριες εργάστηκαν, σε ποιά δωμάτια μπήκαν, τι εργασίες έκαναν (αλλαγή σεντονιών, πετσετών, καθαριότητα κλπ), έγινε επικυρωμένος έλεγχος εργασιών, κλπ, κλπ. Επίσης, προσωπικό που προσλαμβάνεται και δεν περνά από μία εισαγωγική εκπαίδευση (ανεξάρτητα από την προϋπηρεσία του) ισοδυναμεί με εφιάλτη για την επιχείρηση (αστοχίες, ζημίες, παράπονα κλπ). Συνεπώς είναι απαραίτητη η ύπαρξη διαδικασιών, οδηγών, οδηγιών εκπαίδευσης - εργασίας και καθηκοντολόγιου. Τα τεκμήρια (έντυπα) μπορεί να είναι τα κλασσικά εκτυπωμένα έγγραφα οπότε και η αντίστοιχη αρχειοθέτηση θα γίνεται με φακέλους σε κάποια βιβλιοθήκη, ή μπορεί να είναι ηλεκτρονικά και η διαδικασία χειρισμού τους πλήρως ηλεκτρονική. Παρακάτω, ακολουθούν οι τίτλοι εντύπων που αναπτύσουμε και μπορεί ένα τουριστικό κατάλυμα να τα χρησιμοποιεί προκειμένου να στοχεύσει στην αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
213: SOP - Καθαρισμός εξοπλισμού
214: SOP - Προτεινόμενη πώληση
215: SOP - Τα πάντα στην θέση τους
216: SOP - Αίτημα για αποθέματα στο μπαρ
217: SOP - Παραγγελιοληψία κρασιού και ποτών
218: SOP - Αποχαιρετισμός επισκέπτη
220: SOP - Προετοιμασία σερβιρίσματος
221: SOP - Επεξεργασία επανάληψης παραγγελίας ποτού
222: SOP - Τύποι χρεώσεων επισκεπτών και διακανονισμοί επιταγών
223: SOP - Απομάκρυνση δίσκου, τρόλλεϋ και καροτσιού
224: SOP - Πολιτική τμήματος εξυπηρέτησης δωματίων
225: SOP - Παράδοση παραγγελίας επισκέπτη
226: SOP - Εξυπηρέτηση παραγγελίας επισκέπτη
227: SOP - Ιδέες λήψης παραγγελίας
228: SOP - Προετοιμασία δίσκου και τρόλλεϋ
229: SOP - Συλλογή παραγγελθέντος πρωϊνού από την λαβή της πόρτας δωματίου
230: Ρύθμιση πολιτικής αντιστοιχίας πωλήσεων στις δεξιώσεις
231: Φύλλο λειτουργίας/σειρά εκδήλωσης στις δεξιώσεις
232: Η μηχανική του μενού και ο έλεγχος κόστους στις δεξιώσεις
233: Προετοιμασία και τακτοποίηση λογαριασμού
234: Ρύθμιση και αποθήκευση εξοπλισμού δεξιώσεων
235: Καθήκοντα διευθυντή και επόπτη μετά την εκδήλωση
236: SOP - Τοποθέτηση και διατήρηση μπουφέ
237: Ακολουθία σερβιρίσματος και ενημέρωση πριν από την δεξίωση
238: Σερβίρισμα ποτών και λήψη παραγγελίας στις δεξιώσεις
239: Σερβίρισμα καθήμενων στις δεξιώσεις
240: Πακέτα κοκτέιλ και πακέτα υποδοχής στις δεξιώσεις
241: SOP - Είσοδος στα δωμάτια και χαιρετισμός επισκεπτών
242: SOP - Σερβίρισμα στα δωμάτια των επισκεπτών
243: SOP - Έλεγχος δραστηριοτήτων γραφείου
244: SOP - Πολιτική τμήματος καθαριότητας
245: SOP - Στρώσιμο κρεβατιού
246: SOP - Λήψη μηνυμάτων και χειρισμός παραπόνων
247: SOP - Στρώσιμο έξτρα κρεβατιών και καναπέδων
248: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του βοηθού καθαριότητας ορόφων
249: SOP - Ταξινόμηση στολών εργασίας και λινών
250: SOP - Συντήρηση και καθαρισμός ντουλαπιών δαπέδου
251: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του επιβλέποντα γραφείου καθαριότητας
252: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του διευθυντή πλυσταριού
253: SOP - Διαδικασίες βασικού ελέγχου
254: SOP - Διαδικασίες για απωλεσθέντα - ανευρεθέντα
255: Οργανόγραμμα τμήματος καθαριότητας
256: Διάγραμμα ροής εργασιών πλυσταριού ξενοδοχείου
257: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του συνοδού μίνι μπαρ
258: SOP - Χειρισμός παραπόνων επισκέπτη
259: SOP - Γέμισμα πλυντηρίου
261: SOP - Ιδέες χρήσης στεγνωτήρα
262: SOP - Προετοιμασία δωματίου επισκέπτη για καθαρισμό
263: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του τραπεζοκόμου
264: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του σερβιτόρου εστιατορίου
265: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του διευθυντή εστιατορίου
266: Κράτηση - Πρότυπο επιβεβαίωσης κράτησης
267: SOP - Καθαρισμός νιπτήρα
268: SOP - Καθαρισμός κουρτίνας λουτρού και μπανιέρας
269: SOP - Καθαριότητα πλακιδίων και καθρέφτη μπάνιου
270: SOP - Καθαριότητα αποχωρητήριου
271: SOP - Αντικατάσταση υλικών μπάνιου
272: SOP - Ξεσκόνισμα δωματίου επισκέπτη
273: SOP - Απογευματινή υπηρεσία
274: SOP - Προετοιμασία καροτσιού καμαριέρας
275: Καθήκοντα και υποχρεώσεις του ξενοδοχειακού ράφτη
276: SOP - Καθαρισμός ταπετσαριών και υφασμάτων με σκούπα κενού
277: SOP - Καθαρισμός Ανελκυστήρων
278: SOP - Καθαρισμός διαδρόμου και μίνι μπαρ
279: SOP - Καθαριότητα στο εστιατόριο και αίθουσα καθήμενων
280: SOP - Καθαριότητα στην περιοχή ρεσεψιόν και λόμπυ
281: Ιδέες για την βελτιστοποίηση ιστότοπων ξενοδοχείων για μέγιστες κρατήσεις και έσοδα
282: Οργανόγραμμα τμήματος διαφήμησης και πωλήσεων
283: Εξυπηρέτηση δωματίων με σήμα DND (μην ενοχλείτε)
284: Ιδέες για την πρόσληψη πετυχημένων υπαλλήλων πωλήσεων ξενοδοχείων
285: Μίγμα προώθησης ξενοδοχείων - εστιατορίων
286: SOP - Πακετάρισμα για δωμάτια εκτός λειτουργίας
287: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του επόπτη δεξίωσης
288: Τυπικά κρεβάτια και μεγέθη κρεβατιών
289: Δείγμα χριστουγενιάτικου και πρωτοχρονιάτικου χαιρετισμού επισκέπτη στο ξενοδοχείο
290: Δείγμα τυπικών χαιρετισμών καλωσορίσματος που χρησιμοποιούνται στα ξενοδοχεία
291: SOP - Υγιεινή προσωπικού
294: Τύποι κλειδιών που χρησιμοποιούνται στα ξενοδοχεία για αποτελεσματική ασφάλεια
295: Λίστα ελέγχου επιλογής επιγραμμικού συστήματος κρατήσεων
298: Τα πάντα σχετικά με την ξενοδοχειακή βιομηχανία
301: SOP - Χειρισμός κλήσεων αφύπνισης
302: Λίστα αφύπνισης ρεσεψιόν
303: SOP - Αποδέσμευση προσωρινών - δοκιμαστικών και μη εγγυημένων κρατήσεων
304: SOP - Προσθήκες ή τροποποιήσεις στις κρατήσεις
305: SOP - Χειρισμός αιτήματος κράτησης για τις ημέρες μη διαθεσιμότητας
306: Χειρισμός VIP αφίξεων στο ξενοδοχείο
307: SOP - Διαδικασία On Queue or Wait Procedure
308: Πλάνο και κύκλος διαφήμισης του ξενοδοχείου
309: Στάνταρ οδηγίες χρέωσης στην ρεσεψιόν (κωδικοποίηση)
310: 10 κορυφαίοι διάλογοι που χρησιμοποιούνται στην ρεσεψιόν
311: SOP - Έλεγχος αυτοκινήτου επισκέπτη προ της παραλαβής
312: Λίστα ελέγχου ξενοδοχειακού οχήματος - λιμουζίνας
313: Ορισμός του όρου "κοινός χρήστης" στα ξενοδοχεία
314: SOP - Χειρισμός εκπτώσεων ή δώρων στον επισκέπτη
315: Χειρισμός επισκέπτη με υψηλές πιστώσεις (υπέρβαση ορίου ορόφου)
316: Έκθεση υψηλών πιστώσεων - όριο πίστωσης
317: SOP - Τακτοποίηση λογαριασμού επισκέπτη κατά τον έλεγχο αναχώρησης
318: Κουπόνι ταμείου για μικροέξοδα
319: SOP - Διαδικασία αλλαγής δωματίου
320: SOP - Κουπόνια και δωροεπιταγές
.
Διάβασε επίσης:
Η Kemioteko Engineering δημιουργήθηκε ως απόσταγμα εμπειριών 14 ετών στην αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία δημόσιων τεχνικών έργων και 8 ετών στο ελεύθερο επάγγελμα του μελετητή μηχανικού με εξειδίκευση στην αδειοδότηση και λειτουργία επιχειρήσεων. Αποστολή της Kemioteko Engineering - Χατζηλιόντος Ι. Χριστόδουλος είναι η δημιουργία πελατών, οπαδών της, βαθειά ικανοποιημένων, που θέλουν να κάνουν διαχρονικά τα σωστά πράγματα με τους κατάλληλους συνεργάτες.
Μητρώο Αξιολογητών ΓΓΕΤ- No 14856/95711/08-06-17