Μέρος 4: Η καθημερινή λειτουργία ενός τουριστικού καταλύματος (ξενοδοχείου ή ενοικιαζόμενων) διαχειρίζεται με βάση κάποιον τρόπο οργάνωσης, που έχει θεσπίσει ο επιχειρηματίας, στα νόμιμα πλαίσια. Όταν η οργάνωση συνοδεύεται από τεκμηρίωση, δηλαδή χρήση εντύπων, τότε λέμε ότι η λειτουργία του καταλύματος βασίζεται σε ένα απλό σύστημα διαχείρισης. Όταν επιπλέον η τεκμηρίωση βοηθά στην πλήρη αντίστροφη ιχνηλάτηση των γενόμενων ημερήσιων εργασιών, τότε λέμε ότι η λειτουργία του καταλύματος βασίζεται σε ένα σύστημα διαχείρισης ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών. Για παράδειγμα, πρέπει να μπορούμε να λαμβάνουμε σωστές απαντήσεις σε ερωτήματα όλο και μεγαλύτερου βάθους, όπως π.χ. ποιος κάλυψε την βάρδια στην ρεσεψιόν χτες από τις 08:00 έως 16:00, κατά την διάρκεια αυτής της βάρδιας, ποιοι νέοι πελάτες αφίχθησαν, ποιοι πελάτες αναχώρησαν, ποιες ακυρώσεις έγιναν, ποιες καθαρίστριες εργάστηκαν, σε ποιά δωμάτια μπήκαν, τι εργασίες έκαναν (αλλαγή σεντονιών, πετσετών, καθαριότητα κλπ), έγινε επικυρωμένος έλεγχος εργασιών, κλπ, κλπ. Επίσης, προσωπικό που προσλαμβάνεται και δεν περνά από μία εισαγωγική εκπαίδευση (ανεξάρτητα από την προϋπηρεσία του) ισοδυναμεί με εφιάλτη για την επιχείρηση (αστοχίες, ζημίες, παράπονα κλπ). Συνεπώς είναι απαραίτητη η ύπαρξη διαδικασιών, οδηγών, οδηγιών εκπαίδευσης - εργασίας και καθηκοντολόγιου. Τα τεκμήρια (έντυπα) μπορεί να είναι τα κλασσικά εκτυπωμένα έγγραφα οπότε και η αντίστοιχη αρχειοθέτηση θα γίνεται με φακέλους σε κάποια βιβλιοθήκη, ή μπορεί να είναι ηλεκτρονικά και η διαδικασία χειρισμού τους πλήρως ηλεκτρονική. Παρακάτω, ακολουθούν οι τίτλοι εντύπων που αναπτύσουμε και μπορεί ένα τουριστικό κατάλυμα να τα χρησιμοποιεί προκειμένου να στοχεύσει στην αύξηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
438: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του υπεύθυνου δεξίωσης
439: Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της υπερπλήρωσης σε ξενοδοχεία
440: Πλεονεκτήματα των προεγγεγραμμένων επισκεπτών
441: Λίστα ελέγχου με εργασίες βαθιάς καθαριότητας δωματίου
442: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του γενικού διευθυντή
443: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του επικεφαλή διαχειριστή κουζίνας
444: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του επιστάτη κουζίνας - λάντζας
445: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του ξενοδοχειακού κηπουρού
446: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του σερβιτόρου δεξίωσης
447: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του διευθυντή προμηθειών του ξενοδοχείου
448: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του βοηθού γενικού διευθυντή
449: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του οικονομικού διευθυντή
450: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του βοηθού λογιστικής ξενοδοχείων
451: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του αρχιμηχανικού του ξενοδοχείου
452: Οργανόγραμμα τμήματος μηχανικών στο ξενοδοχείο
453: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του πιστωτικού ελεγκτή ξενοδοχείου
454: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του ψυκτικού
455: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του τεχνικού συντήρησης ξενοδοχείου
456: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του συντονιστή διαφήμησης και πωλήσεων του ξενοδοχείου
457: Τύποι χημικών μέσων καθαρισμού δωματίου (R1 - R9)
458: Τύποι βούρτσας και σφουγγαρίστρας που χρησιμοποιούνται στην καθαριότητα του ξενοδοχείου
459: Τύποι υφασμάτων καθαρισμού που χρησιμοποιούνται στην καθαριότητα
460: Τύποι περιεκτών, κάδων και καροτσιών που χρησιμοποιούνται στην καθαριότητα
461: Τύποι ηλεκτρικής σκούπας που χρησιμοποιούνται στην καθαριότητα
462: Φροντίδα και αποθήκευση απορροφητικής σκούπας
464: Μέθοδοι καθαρισμού και συντήρησης δαπέδων στο ξενοδοχείο
465: Εξοπλισμός καθαριότητας χαλιών και δαπέδων
466: Επιλογή εξοπλισμού καθαρισμού για το τμήμα καθαριότητας
467: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του γενικού Chef
468: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του ξυλουργού στο ξενοδοχείο
469: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του μασέρ - φυσιοθεραπευτή σπα
470: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του τεχνίτη πισίνας
471: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του επικεφαλή ασφαλείας
472: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του ναυαγοσώστη πισίνας
473: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του διευθυντή πωλήσεων συνεδρίων
474: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του διευθυντή ανθρώπινου δυναμικού
475: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του μπάτλερ
476: Πρόγραμμα συχνότητας καθαρισμού δωματίου επισκεπτών
477: Αναφορά καθημερινής διαχείρισης / Λίστα ελέγχου νυχτερινού διαχειριστή
478: Δείγμα περιβαλλοντική κάρτας "Εξοικονομήστε νερό" για τον τομέα της καθαριότητας
479: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του επιβλέποντα λινών δωματίου
480: 23 καθήκοντα και υπευθυνότητες του Chef de Partie
481: Οργανόγραμμα κουζίνας
482: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του Sous Chef
483: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του Chef αρτοζαχαροπλαστικής
484: 23 καθήκοντα και υπευθυνότητες διευθυντή πωλήσεων του ξενοδοχείου
485: 31 Καθήκοντα και υπευθυνότητες του συντονιστή ανθρωπίνων πόρων του ξενοδοχείου
486: Λίστα με τις παροχές δωματίου για επισκέπτες μεγάλης διαμονής
487: Λίστα με τις παροχές δωματίου για επισκέπτες μικρής διαμονής
488: 29 καθήκοντα και υπευθυνότητες του υπευθύνου πληροφοριακών συστημάτων του ξενοδοχείου
489: 21 καθήκοντα και υπευθυνότητες στον τομέα οπτικοακουστικής του ξενοδοχείου
490: 9 τύποι ετοιμασίας αίθουσας δεξιώσεων
491: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του συνοδού πρωϊνού
492: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του επικεφαλή εστιατορίου
493: Οργανόγραμμα τομέα τροφίμων και ποτών
494: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του συντονιστή εκδηλώσεων - συνεδρίων
495: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του επικεφαλή εξυπηρέτησης δωματίων (Room Service)
496: Σερβίρισμα λευκού κρασιού σε εστιατόρια
497: Τύποι γαρνιτούρας και παρασκευάσματα γαρνιτούρας για το BAR
498: 12 ιδέες για την χρήση και την καθαριότητα του μπλέντερ στο μπαρ του ξενοδοχείου
499: Βασικοί όροι που χρησιμοποιούνται στην υπηρεσία τροφίμων και ποτών
500: Στάνταρ σερβίρισμα τσαϊού και καφέ στους επισκέπτες
501: Ιδέες για σκούπισμα και καθαρισμό γυαλικών, μαχαιροπίρουνων και ασημικών
502: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του παραγγελιολήπτη εξυπηρέτησης δωματίων (Room Service)
503: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του σερβιτόρου εξυπηρέτησης δωματίων (Room Service)
504: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του σερβιτόρου του μπαρ
505: SOP - Διαδικασία για άρρωστους επισκέπτες
506: SOP - Διαδικασία για τα έκτακτα ιατρικά περιστατικά
507: SOP - Ανταπόκριση στους πελάτες
508: SOP - Ταξίδια - επισκέψεις πώλησης
509: SOP - Υπογραφή ξενοδοχειακού συμβόλαιου
510: SOP - Αναγνώριση εν δυνάμει πελατών από την ρεσεψιόν
511: SOP - Ενημέρωση επί ημερήσιων πωλήσεων
512: SOP - Επιθεώρηση ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων
513: SOP - Χειρισμός συνεδριακών και ομαδικών κρατήσεων
514: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του συντονιστή πωλήσεων του ξενοδοχείου
515: 5 τύποι προφίλ επισκέπτη στο ξενοδοχείο
516: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του σεφ πρωϊνού
517: SOP - Τηλεφωνικές κλήσεις πώλησης
518: SOP - Χαμένες πωλήσεις
519: SOP - Καθορισμός ξενοδοχειακών χρεώσεων δωματίων
520: SOP - Ξενοδοχειακή προώθηση και διαφήμηση
522: Δείγμα δελτίου πληροφοριών ξενοδοχείου
523: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του Chef κρύας κουζίνας
524: SOP - Πλάνο κινήτρων για ξενοδοχειακές πωλήσεις
525: SOP - Τύποι τηλεφωνικών κλήσεων πώλησης
526: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του πλυσταριού
527: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του συνοδού γκαρνταρόμπας
528: Καθήκοντα και υπευθυνότητες του κηπουρού
529: Δείγμα κανόνων και κανονισμών πισίνας για ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα
530: Καθήκοντα και υπευθυνότητες της νυχτερινής ασφάλειας
531: 21 ιδέες προώθησης δωματίων στην ρεσεψιόν
532: 27 καθήκοντα και υπευθυνότητες του παρκαδόρου
533: Ιδέες για την παρακολούθηση του σχεδίου και των δραστηριοτήτων μάρκετινγκ των ξενοδοχείων
534: Τύπος υπολογισμού - Υπολογισμός μέσου ημερήσιου δείκτη χρέωσης ανά δωμάτιο
535: Τύπος υπολογισμού - Υπολογισμός μέσων εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο
536: Τύπος υπολογισμού - Υπολογισμός ποσοστιαίας ξενοδοχειακής πληρότητας
537: Τύπος υπολογισμού - Υπολογισμός μέσου δείκτη χρέωσης ανά επισκέπτη
538: Τύπος υπολογισμού - Υπολογισμός σταθμισμένου μέσου δείκτη χρέωσης ανά δωμάτιο
539: Τύπος υπολογισμού - Υπολογισμός σταθμισμένου μέσου δείκτη
.
Διάβασε επίσης:
Η Kemioteko Engineering δημιουργήθηκε ως απόσταγμα εμπειριών 14 ετών στην αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία δημόσιων τεχνικών έργων και 8 ετών στο ελεύθερο επάγγελμα του μελετητή μηχανικού με εξειδίκευση στην αδειοδότηση και λειτουργία επιχειρήσεων. Αποστολή της Kemioteko Engineering - Χατζηλιόντος Ι. Χριστόδουλος είναι η δημιουργία πελατών, οπαδών της, βαθειά ικανοποιημένων, που θέλουν να κάνουν διαχρονικά τα σωστά πράγματα με τους κατάλληλους συνεργάτες.
Μητρώο Αξιολογητών ΓΓΕΤ- No 14856/95711/08-06-17